برخی از افراد مایلند تا نقاط مختلف دنیا را بشناسند و تجربه کنند. اما همواره بهتر است درباره خطرناک ترین شهرهای جهان بدانیم. در این نوشتار، برآنیم تا شما را با خطرناک ترین شهرهای جهان آشنا کنیم. ده شهر حاضر در فهرست زیر به دلیل نرخ بالای قتل و ارتکاب جنایت در آن‌ها انتخاب شده­‌اند. و اما با ما همراه باشید تا حقایقی تکان‌دهنده درباره خطرناک ترین شهرهای دنیا را بررسی ‌کنیم.

بلم، برزیل

شهر بلم، دروازه­ آمازون، در قسمت شمالی برزیل قرار دارد. پرتغالی­‌ها این شهر را در سال 1916 تاسیس کردند. بلم به ویژگی‌­های استعماری و نزدیکی به رودخانه­ آمازون مشهور است. به عنوان یک شهر مقصد گردشگری، این شهر نقشی مهم را در جهان ایفا می‌کند.

فارغ از این موارد، حقیقت تلخ درباره­ این شهر، حضور آن در فهرستی از خطرناک ترین شهرهای دنیا است. گزارش نرخ قتل و چندین جنایت دیگر گواهی برای این مسئله هستند. نرخ قتل و کشتار در میان جمعیت این شهر به ازای هر 100 هزار نفر، برابر با 71.38 نفر است. تعداد رخدادهای حاوی خشونت در این شهر در چند سال گذشته افزایش یافته است.

گردشگرانی که برای بازدید به این شهر می­‌آیند نیز مواردی از سرقت و خفت­‌شدگی را تجربه کرده‌­اند. همواره پیشنهاد می­‌شود تا هنگام بازدید از شهر، مسافران اشیاء قیمتی به‌همراه نداشته باشند. این شهر با مناطقی از کشورهای پرو، کلمبیا و بولیوی هم­‌مرز است.

توزیع کوکائین و مواد مخدر نیز دلیل دیگری برای نرخ بالای خشونت این شهر است. ساکنان این شهر معمولاً به صورت عادی مرتکب قتل و سایر جنایت­‌های مرتبط با مواد مخدر می‌شوند. باور این مسئله سخت است که این شهرِ دارای جاذبه های تاریخی به عنوان یکی از خطرناک ترین شهرهای جهان شناخته می­‌شود.

سیوداد ویکتوریا، مکزیک

سیوداد ویکتوریا در بخش شمال شرقی کشور مکزیک واقع شده است. این شهر یکی از خطرناک ترین شهرهای جهان است. شهری که روزانه بالاترین رقم رویدادهای خشن از آن گزارش می‌­شود. نرخ قتل در سیوداد ویکتوریا برابر 83.32 به ازای هر 100 هزار نفر است. قتل‌های مرتبط با مواد مخدر و فعالیت­‌های مرتبط با آن بخش بزرگی از این رقم را تشکیل می­‌دهند.

اعضای گروه­‌های جنایتکار متعدد در تیراندازی و خونریزی در سطح این شهر دخیل هستند. حتی تیراندازی­‌هایی در مراکز و مقرهای پلیس نیز صورت می­‌گیرد. از مسافران درخواست می­‌شود تا بنا به دلایل ایمنی از سفر به این شهر اجتناب کنند. در این شهر، گروه­‌های خلافکاری نیز به مسافران حمله می‌­کنند. مناطق مرزی این شهر به شکل گسترده در قاچاق و فعالیت‌­های مشابه فعال هستند.

 

فورتالزا، برزیل

فورتالزا شهری در منطقه شمال شرق برزیل است. این شهر به دلیل برخورداری از زندگی فرهنگی و همچنین ابعاد تاریخی، بسیار مشهور است. معمولاً وقوع جنایت­‌ها و موارد خشن متعددی در شهرهای بزرگ و اصلی برزیل گزارش می­‌شود. مقامات و سازمان­‌ها، کمپین­‌های برنامه‌­ریزی را در شهر با هدف کنترل مشکلات برگزار می­‌کنند. اما همچنان شهرهایی نظیر فورتالزا در فهرست پنج شهر خشن دنیا حاضر هستند.

نقاط ساحلی و اماکن گردشگری متعدد شهر همیشه کانون جاذبه­ این شهر بوده‌اند. اما متاسفانه، حقایق پنهانی درباره­ این شهر شگفت‌انگیز وجود دارد. رقم نرخ قتل در مناطق جنوبی شهر به نوبه­ خود گویای واقعیت و هشداری برای مسافران است.

بنا به گزارش‌ها، نرخ قتل در این شهر به ازای هر 100 هزار نفر، برابر 83.48 نفر است. موارد متعددی از سرقت وسایل در ایستگاه‌­های حمل و نقل عمومی نیز در این کلان‌شهر ساحلی صورت می­‌گیرد. بنا بر شنیده­‌ها، معمولاً افرادی هدف سرقت قرار می­‌گیرند که در ایستگاه­‌ها منتظر اتوبوس هستند. مناطقی از شهر که در آن میخانه­‌ها، باشگاه‌­ها و سالن­‌های محل برگزاری مهمانی­‌ها قرار دارند اصلاً امن نیستند. منطقه شمالی فوتالزا خطرناک‌­ترین منطقه شهر است. در نتیجه­ وقوع جنایات جدی و خطرناک، مردم از رفت و آمد و سکونت در این منطقه اجتناب می­‌کنند.